Begeleid afvallen in Leeuwarden

Scroll door je facebook, check je snapchat of blader maar even door de lokale krant. Overal zie je sixpacks, fitchicks en killerbodies.

Elke dag is er een nieuw dieet die je vetjes als sneeuw voor de zon laten verdwijnen, iedereen weet het beste schema waarmee je binnen 30 dagen een action hero body krijgt en na twee weken sporten moet je al meedoen aan een bikini contest.

Fit zijn is hot! En alles wat hot is levert geld op. Steeds meer ‘goeroes’ weten precies wat goed voor jou is. In een wereld waar een glas klei een wondermiddel is en beker melk je sloopt is het niet meer duidelijk wat nu goed is en wat nu slecht.

Na alle wirwar van diëten en gezondheidstips vertellen wij je hoe jij jouw dieet op orde kan krijgen!

Afvallen bestaat uit veel meer dan alleen minder eten. De onderstaande pyramide (bron: Renaissance Periodization) laat zien dat er vijf onderdelen staan in een goed voedingsplan om af te vallen en fit te worden.

Doe wat werkt voor jou

Caloriebalans
Alle voeding bevat energie (uitgedrukt in kilocalorieën), wanneer wij eten of drinken krijgen we deze energie binnen. Het menselijk lichaam heeft deze energie ook nodig.

Macronutriënten
Je voedingspatroon bestaat uit vetten, eiwitten en koolhydraten. Deze hebben ook allemaal een functie in ons lichaam. Daarom is het ook niet slim om een dieet te volgen waarin één van deze groepen word uitgesloten.

Micronutriënten
De samenstelling van je voeding, dus kiezen voor de juiste producten heeft misschien relatief weinig invloed op je esthetische resultaat maar des te belangrijker is het voor je algehele gezondheid. De micronutriënten zijn de vitaminen, mineralen en sporenelementen in onze voeding. Deze zijn essentieel voor groei, herstel en andere lichaamsfuncties.

Maaltijdplanning
Toch is het plannen van je maaltijden belangrijk voor je resultaat. Met name de maaltijden rondom je training zijn van belang. Zo is het belangrijk een goede maaltijd te nuttigen voor de training om goed te kunnen presteren. Goed eten na het trainen is juist weer belangrijk voor je herstel na een zware training.

Supplementen
Als laatste onderdeel van je voedingsplan kun je kijken naar de supplementen. Wanneer je moeite hebt met het behalen van je macro’s en/of micro’s zou je dit kunnen aanvullen met supplementen.

Lees HIER voor het volledige artikel

Gericht afvallen op jouw manier!

De trainers van GO180 zijn gecertificeerd, hebben een sport en/of voedingsopleiding gevolgd en zorgen voor de juiste motivatie die je nodig hebt bij het afvallen. Omdat je een ‘afspraak’ hebt met je eigen trainer, dit is veel minder vrijblijvend dan het uurtje sporten bij de plaatselijke sportschool. Bij GO180 train je overigens altijd “pijnvrij” en voeren we de oefeningen gecontroleerd uit. Een proeftraining of vrijblijvend gesprek inplannen? We helpen je graag om jouw persoonlijke doelen te behalen.

Na een lange brainstormsessie met mezelf heb ik toch besloten een proefles bij GO180 aan te vragen en ik werd gelijk bij mijn intakegesprek overtuigd. Ik kreeg een trainings- en voedingsschema aangemeten en ik merkte na twee weken al resultaat (vermindering gewicht en vetpercentage)! GO180 beschikt over een stimulerende omgeving, uitstekende fitness apparatuur en vakkundige personal trainers. Ik ben super tevreden! Top!

Personal training in FrieslandBauke Buwalda, Dronrijp
26 jaar

Het optimaliseren van je darmen en spijsvertering helpt je bij het afvallen

Gezonde darmen en spijsvertering; het is normaal dat we dat vanzelfsprekend vinden. Maar wanneer je darmen niet optimaal functioneren, kan dit grote gevolgen hebben voor je spijsvertering. Want wanneer jij aan het trainen bent voor een belangrijke sportwedstrijd of competitie, of dat je wilt afvallen en werken aan je fit- gezondheid, het slecht verteren/opnemen van je nutriënten is een serieus probleem! Onderstaand beschrijven wij vijf manieren wat er fout kan gaan met je spijsvertering en hoe jij dit kunt oplossen/ optimaliseren.

#1: Een ongezonde darmflora
De microflora (de bacteriën die in jouw darmen leven) is een populair onderwerp binnen de metabolische wetenschap. Dit vanwege het feit dat je microflora een zeer belangrijke rol speelt en invloed heeft op het volgende processen:
– Hoeveel vet we opslaan
– Op onze suikerspiegel, en
– Hoe wij reageren op hormonen die ons hongergevoel reguleren.

#2: De verkeerder voeding voor jou en jouw darmen
Een slechte spijsvertering wordt niet alleen bepaald door een slechte darmflora. Een ander manier waar het fout kan gaan is, ongezonde of verkeerde voeding(middelen) wat jouw darmen niet goed kunnen verteren om één of andere reden.

#3: Slecht gekauwd eten
Je darmen kan eten wat niet goed gekauwd is slecht verteren. Wanneer grote stukken voedsel je darmen bereiken kan het de nutriënten moeilijk eruit opnemen met alle gevolgen van dien.

#4: Teveel stress, zowel fysiek als mentaal
Wanneer je last hebt van stress of het nou fysiek of mentaal is, je gaat darmklachten krijgen. Stress verhoogt cortisol en wanneer cortisol chronisch verhoogt is, kan het ervoor zorgen dat histamine wordt aangemaakt wat een negatieve invloed heeft op je immuunsysteem.

#5: Het eten van verkeerder voeding voor het trainen/sporten
Er zijn bepaalde voedingsmiddelen wat je beter kunt vermijden wanneer je gaat trainen of deelnemen aan een sportwedstrijd of activiteiten. De reden hiervoor is dat wanneer jij lichamelijk actief wordt het bloed namelijk uit je darmen stroomt naar de spieren die op dat moment actief zijn. Dit kan vervolgens leiden tot krampen en stress voor je darmen.

Lees HIER het volledige artikel.

Waarom kiezen voor GO180 Personal Trainers

Voor de trainers en coaches GO180 is gezond leven meer dan fitness alleen. Wij bieden jou daarom een totaal aanpak waarbij naast personal training, voedingsadvies en lifestyle coaching een zeer belangrijke rol speelt. Het behalen van jouw (fysieke) doelstellingen is het belangrijkste tijdens onze samenwerking met jou. De TRAINER die jou coacht breng je de belangrijkste principes van voeding en fysieke training bij. We willen dat je begrijpt waarom we doen wat we doen. Deze kennis kun je vervolgens altijd op jezelf toepassen, ook na onze samenwerking; je investeert dus in jezelf én je gezondheid! Een win-winsituatie dus.

Doe nu mee met het Summer Fat Loss Camp

Heb jij het in je om binnen 12 weken maximaal resultaat te boeken? Schrijf je dan in voor het Summer Fat Loss Camp!

Geïnteresseerd in een proeftraining?

Geïnteresseerd in Personal Training bij GO180 in Leeuwarden? Of wil je graag in een persoonlijk gesprek de mogelijkheden doornemen? We horen graag van je. Je kan ons een e-mail sturen via info@go180.nl of gebruik ons contactformulier hieronder. Wil je liever eerst telefonisch contact? Bel ons dan op telefoonnummer 058-2038080.