Recensie Bauke Buwalda

In april 2016 ben ik met enkele collega’s het Small Group traject ingegaan. Twee keer in de week trainen onder begeleiding van Hielke. De beste keuze die ik in mijn leven heb gemaakt. Ik had altijd een zeer ongezonde levensstijl, wat resulteerde in 116 kilo schoon aan de haak en een vetpercentage van 33,3%. Het was vrij confronterend toen de weegschaal bij de eerste meting deze cijfers gaf. Nu, anderhalf jaar verder, ben ik 96 kilo en heb ik een vetpercentage van 17%.

Het mooie van Small Group is dat je elkaar kan motiveren. Je maakt met je collega’s een commitment en gaat hier vol voor. Omdat je collega’s bent, kun je elkaar ook motiveren op de werkvloer. Dit kan door tegen elkaar te zeggen niet de chocoladepepernoten te eten of simpelweg als iemand geen zin heeft om te trainen, diegene toch te motiveren om te gaan. Zo houd je elkaar scherp. Ook dat je een ‘afspraak’ hebt bij Hielke, draagt enorm bij aan het feit dat je toch elke keer gaat. Belangrijkste aspect is dat resultaat motiveert. Dus zie je jouw vetmassa zakken en spiermassa groeien, dan weet je dat je goed bezig bent.

De eerste maanden bij GO180 leerde ik echt de techniek om een oefening goed uit te voeren. Nadat ik dit onder de knie had, zodat ik maximaal resultaat boekte, kreeg ik een schema. Dit schema wijzigde elke 6 weken. Elke 6 weken nieuwe (combinaties van) oefeningen. Elke training ga je helemaal kapot. Voor aanvang kijk je hier natuurlijk niet naar uit, maar na de training heb je een enorm voldaan gevoel.

Naast het harde trainen, ga je ook op je voeding letten. Je krijgt advies hoeveel calorieën (verdeelt in koolhydraten, eiwitten & vetten) je op een dag mag eten. Het voedingsadvies wordt bepaald door jouw doelstellingen, bijv. spieropbouw of afvallen. Hielke kijkt mee met je voedingspatroon en geeft persoonlijk advies in wat je bijv. in de ochtend wel en niet moet eten.

Ik ben zeer blij dat ik voor het Small Group traject GO180 gekozen heb. Ik weet nu hoe ik oefeningen uit moet voeren en wat, voor mij, een goed voedingspatroon is. Je krijgt persoonlijk advies op basis van jouw doelstellingen. Zo kom je er achter wat werkt voor jou. Niet iedereen is gebaat bij dezelfde trainingsmethodes en voedingspatronen. Je leert tijdens dit traject echt je eigen lichaam kennen. Ik heb hier de rest van mijn leven profijt van.