GO180 Groningen LR 135

6 tips voor blijvend resultaat met fitness in Groningen

6 tips voor blijvend resultaat wanneer je net begonnen bent met fitness in Groningen

Veel mensen starten enthousiast met het veranderen van hun leefstijl en raken daarna de motivatie en discipline kwijt waardoor deze weer terug vallen in oude patronen. Om blijvend resultaat te boeken zal je over een langere periode consistent andere keuzes moeten maken en opzoek moeten gaan naar wat voor jou werkt. Om je hier een handje bij te helpen hebben wij 6 tips uitgeschreven die je gaan helpen blijvend resultaat te realiseren.

 Maak een helder en realistische doelstelling

Alles begint met het maken van een helder en realistische doelstelling. Waar wil jij staan over 3 tot 6 maanden? Schrijf dit voor jezelf uit. Maak je doelstelling meetbaar schrijf het op en plak het ergens op een plek waar jij het vaak terug kan zien.

Focus op de kleine stappen en verwacht niet te snel resultaat

Maak voor jezelf weekdoelen. Waar ga ik mij de komende week op focussen. Voorbeeld: ik ga drie keer per week sporten, ik maak dagelijks 10.000 stappen, ik eet dagelijks 300 gram groenten, maak het zo specifiek mogelijk. Als je na week een doelstelling kan afvinken ga je weer opzoek naar je volgende doelstelling.

Consistentie

Je kan je trainingsprogramma of voedingsprogramma voor vier weken volledig omgooien maar als je het daarna niet kan volhouden ben je weer terug bij af. Het integreren van nieuwe patronen in je leefstijl heeft tijd nodig. Belangrijk is het dus te focussen op de kleine stappen zodat je jouw nieuwe leefstijl duurzaam maakt.

Houd je voortgang bij in een logboek

Door je voortgang bij te houden in een logboek maak je jouw progressie inzichtelijk. Denk hierbij aan het bij houden van je voeding, slaap, trainingsprogressie en energielevel. Zo word je bewust van de stappen die je maakt. Wanneer dit inzichtelijk wordt werkt dit motiverend en heeft dit een positieve invloed op je uiteindelijke resultaat en het vasthouden daarvan.

Ga opzoek naar wat werkt voor jou!

Het internet staat vol met populaire diëten en voedingsprogramma’s. Wil je resultaat op de langere termijn behalen, dan zal je opzoek moeten gaan naar een voedingsplan in Groningen dat bij jou past. Dit heeft tijd nodig. Door zoveel mogelijk kennis op te doen en jezelf af te vragen waarom je doet wat je doet.

Omring je met de juiste mensen

Het vasthouden van een gezonde leefstijl vraagt in eerste instantie discipline. Als je focus goed zit maakt het niet uit dat je partner met een zak chips op de bank ligt. Maar op de lange termijn helpt het je natuurlijk niet. De mensen om je heen kunnen jou zeker motiveren en stimuleren. Omring jezelf dus met de juiste mensen, de mensen die je een compliment geven dat je goed bezig bent, je stimuleren en motiveren en je afremmen wanneer dit nodig is. Een geschikte personal trainer en coach in Groningen kan je hier ook uitstekend bij helpen!

Er is duidelijk geen concreet stappenplan voor het behalen van het beste resultaat. Dit zal altijd gaan met ups-and-downs. Belangrijk is dat je door blijft gaan, niet opgeeft wanneer het tegen zit en probeert te genieten van het proces!